2007. július 27., péntek

2 honap

Eltelt ket honap, ami ugyan nem hosszu ido, megis ugy gondoltam, irok egy osszegzesfelet rola.
Ket honap alatt a nyelvtudasom nem fejlodott jottanyit sem, csak nehany szo ragadt ram.
Hideg van. Tudom, otthon minden bajotok van a melegtol, en meg panaszkodom a hidegre, de tegnap csak kb 15 fok volt, ami nyar kozepen azert kicsit huvos. Huzatban dolgozom fel nap, igy sikerult masodszor megfaznom ez alatt az ido alatt. Anglia a legesosebb juniusan van tul es hat a julius is csak kicsit jobb. Az allando eso es fazas erosen ranyomja belyeget a hangulatomra. Amikor sut a nap es van vagy 22 fok, akkor semmi bajom nincs, es orulok, hogy itt vagyok.
Alapvetoen jo otlet volt kijonni, mert egyreszt a penz sokkal jobb, mint otthon volt, pedig minimalberes vagyok, masreszt onismereti treningnek sem utolso egyedul tolteni egy kis idot elvagva a csaladtol, baratoktol.
Pillanatnyilag ugy latom a helyzetem, hogy a nyelvtudasom nagyon keves ahhoz, hogy Ausztraliaba menjek. Plane egyedul, es hasznalhato szakma nelkul. Azon gondolkodom, hogy egy honapot meg maradok majd nyelvsuliban a munka vegeztevel, aztan megyek haza, es estin tanulok valami szakmat, amibol aztan talan meg is tudok majd elni, meg szeretem is.
Ket honap alatt az arcborom sokat tisztult. Itt tiszta a levego, a tenger mellett vagyunk, ami kosz meg van a kocsiktol, azt meg kimossa az eso a levegobol.
Az angolok nagyon feluletes emberek. Persze, lehet hogy csak a nyelv nemtudasa miatt latom igy, de nekem eddig ez a benyomasom. Azzal a novel, akivel eleinte gondjaim voltak, most mar jol kijovunk. Igyekszem mindent ugy csinalni, ahogy mondja, es sokat kerdezem a sziget kulturalis hattererol. :)
Van itt egy srac, a kukta, akinek eleg erdekes humora van. Eddig azt hittem, szeretem en az angol humort, de tomenyen mar nagyon unalmas es faraszto.
Ugy nez ki lesz egy masodallasom. A szakacsnak kell valaki, aki e-mailben kommunikal helyette, meg weblapokat nezeget. Thaifoldi erdekeltsegi vannak (baratno), es azt hiszem ott keres munkat. Viszont mivel meg azt sem tudja, hol kapcsolja be a gepet, megkert, hogy intezzem neki ezeket a dolgokat nemi fizettsegert cserebe. Nekem nem nagy ugy, a penz meg jol jon, ugyhogy jovo heten kezdjuk a mokat.
Jo egy honapig Ana-nak szolitottak, aztan meguntam, es szoltam, hogy bar szep nev, megsem az enyem, es tessek engem Eni-nek (Ennie)szolitani, ha mar az Enikot nem tudjak kimondani. Ebbol lett nemi kavarodas, mert, hat megszoktak az Ana-t es nehezen alltak at masra, de most mar ok a dolog. :)

2 megjegyzés:

Mikrobi írta...

Szia Enikö!

Mar korabban is olvastam a blogodat, most irok par sort, hogy jelezzem is ezt.
At tudom erezni a helyzetedet, most en is külföldön vagyok, Nemetorszagban, igaz, csak egy honapig. Gyilkold az angolt, maskepp nem fog menni. Olvass ujsagot, hallgass radiot, a tevet is visszatehetned. E-mailezz angolul, vagy nyiss angol nyelvü blogot. A nyelvtanfolyam nem rossz ötlet, de inkabb Mo.-on javaslom. Amennyiben nyelvvizsgat akarsz tenni, a kinti nyelvtanfolyam szart se er (tapasztaltam). Persze megtanulni meg lehet kinti tanfolyamon is (söt), de itt a papir szamit, nem a nyelvtudas. Es a magyar olcsobb is.
Az nagy szemetseg, hogy minimalberen vagy, gondolom, a kollegaid hasonlo beosztasban többet kapnak. A munkaügyi birosag ehhez mit szolna?
A 21 fontos atutalasi költseg komoly, vagy eliras?
Üdv,

Attila
(egykori osztalytarsad)

Névtelen írta...

Szia Encok!

Mar reg nem irtal a blogba. :-)

Kepzeld, meg nem erkezett meg Adelaide-bol a prospektusos-terkepes levelcsomag. Amugy egyik Au utan erdeklodo baratom kerte meg nekem meg majus elejen, de meg mindig semmi. Igaz azt az opciot valasztotta, hogy decemberben mennek, gondolom ez a "fel even beluli" lehetett (amugy a valosaghoz huen). Meg majus elejen!
Csak megjon elobb-utobb. :-)

Minden jot!

Udv: Csabi