2007. augusztus 21., kedd

Valasz Attilanak meg egyebek

Nagyon megleptel azzal, hogy olvasod a blogot. Nekem nyelvtudas kell, nem papir. A regi munkahelyemen soha nem kertek papirt senkitol, viszont az interju egy resze angol nyelven folyt, teszteltek. Azt gondolom, hogy a tudas tobbet er a papirnal, plane, ha konnyu bizonyitani.
A minimalber nem szemetseg. Minden kulfoldi munkavallalo minimalberen van. Az egyetlen, aki meg ugyanazt csinalja, mint en, meg ott van mar 20 eve, persze, hogy nem minimalt kap. Meg egyebkent is a minimalber jobb itt, mint az otthoni fizum. Es itt nem kell fizetni a kajaert, szallasert. A 21 font atutalasi koltseg komoly. A nemzetkozi atutalas draga dolog. Otthon is lenne ennyi. Viszont nincs mas koltsege a szamlanak. En meg jobban alszom, ha a penzem nem a parnam alatt van, hanem a bankban, meg nyugodtabban utazom, ha nem kell allandoan azt figyelnem, nem zsebelenek-e ki. Szoval nekem ez igy megeri.

Volt nemreg egy nagyon rossz tapasztalatom. Irtam mar, hogy van itt egy pincerno (20 eve), akivel voltak gondjaim eleinte. Namarmost ez a no eleg hangulatember. Soha nem tudom, mikor dolgozni jon, hogy eppen lehet-e hozza szolni vagy sem. Na valamelyik nap ugy esett, hogy rossz kedvvel jott dolgozni. Mi a szlovak lannyal mindig 5 percel elobb kezdulnk, mert inkabb vagyunk ott elobb, minthogy ne tudjuk befejezni a munkankat mire a vendegek jonnek. Szoval megerkezett a boszi, es elkezdte a munkajat. En mar vegeztem az enemmel, gondoltam segitek, es elokeszitek neki valamit, de a felenel tartottam a hutobol valo kipakolasnak, mikor jott. Atadtam neki a dolgot. Eddig nem is volt semmi baj. Aztan levert egy joghurtot, mondtam, nem gond majd en feltakaritom. Kozben a szlovak lany belekezdett valamibe, ami ennek a nonak a munkaja, de o eppen trecselt, az id meg ment. Hat minkor hatra nezett es latta, hogy valaki az o munkajat csinalja, ugy elkezdett orditani, hogy mindenki csak nezett. Elkuldte melegebb eghajlatra a csajt. En kozben feltakaritottam a joghurtot, es akartam neki mondani, hogy amiatt ne aggodjon, de nem akartam mas szavaba vagni, hat vartam, erre hozzam fordult, hogy mit sertepertelek ott, es tunjek a szeme elol, stb. Orditott egy jot velem is. Masnap meg mindig bunko volt es napokig nem is szoltunk egymashoz. Az eset estejen a tulaj felesege jott, es bocsanatot kert tolunk, o azota sem. Most mar beszelunk ujra, de en ezek utan megtartom a 3 vagy inkabb 10 lepes tavolsagot.
Mas esemeny nem tortenik. Nagyon egyhanguak a napjaim. Volt itt egy "karneval" ami kb 10 kaocsibol allt es rem amator volt. Meg a tuzijatek is.
Egyebkent hideg van. 1x fokok vannak es megint meg akarok fagyni. Mar csak 2 honap es egy het. Kibirom.

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Encok!

Na, megjott a "levelem" Adelaide-bol. Mar egy ideje itt volt, csak a baratom nem tudott, vagy csak nem hivott az ugyben. De most itt van a kezemben. :-)) Nehany prosi, CD.

Frissitsd a blogot surubben! :-)

Minden jot!

Csabi

Névtelen írta...

Ne túlozzunk, időnként ránézek. Tanulságos nézni a küszködésedet. Hősies:-)
Én közben hazajöttem Németországból. Jól sikerült, de azt hiszem, azért beiratkozom egy nyelvkurzusra idén, hogy jövőre jobban menjen. Ebben a foglalkozásban tudni kell olvasni, írni, beszélni egyaránt:-)
Üdv,

Attila