2007. július 3., kedd

Panaszdelutan

Azt mar irtam, hogy nem konnyu, foleg egyedul. Most sirni fogok, ha valakit ez nem erdekel, lapozzon. :) Szoval meg mindig hideg van. Eddig az ot het alatt talan ket olyan este volt, mikor nem kellett futenem. Olyan kis agrolszakadt vagyok, hogy engem mindenki oltoztet. Regebben a kollegaktol is kaptam ruhakat, most meg a tulaj felesegenek esett meg rajtam a szive, es adott ket pulcsit meg egy kabatot. Igy mar job. Sokat esik is, ami bezar a szobamba. A tv kikerult, mert egyreszt nem nezem, masreszt jobban ki tudom hasznalni a helyet, ha nincs ott. Igy viszont az egyetlen ertelmes zajforras is kikerult a szobabol. Az olvasas marad csak. Nem vagyok fizikai munkahoz szokva. Otthon egy irodaban ultem napi 8 orat, itt heti 6 nap dolgozom, es a talcak meg a tanyerok bizony idonkent nehezek. A cipelesuktol meg mindig nem mult el a fajdalom a csuklombol, es az ujjaim izuletei is erzik a megvaltozott korulmenyeket. Meg jo, hogy nem hoztam magammal gyurut mert vagy le vagy felvenni nem tudnam a bedagadt ujjaimra. A munka egyebkent sem szellemileg, sem fizikailag nem faraszt ki. Stressz viszont van. Foleg mikor itt van az a pincerno, aki mar 20 eve itt dolgozik, es annyira hozzaszokott itt mindenhez, hogy a legkisebb valtozast is nehezen viseli. Szoval mikor o is itt van, sokkal nehezebb a munka. Mikor nincs itt, vendeg akkor is ugyanannyi van, megis nyugisabb a melo. Heti ket delelott es egy este nincs itt. Megszerettem a hetfoket. :) A szlovak lannyal, aki meg az etteremben dolgozik (nemreg jott az eszt helyere) jol megvagyunk, ossze tudunk dolgozni, es kicsit maskepp hajtogattuk a szalvetat, mint a regi pincerno. Hat az teljesen kiakadt, hogy ez itt egy etterem, nem kavehaz, es a szalvetakat ugy kell hajtogatni, ahogy o csinalja. Valamelyikunkrol panaszkodott is a fonoknek, de azt nem hallottam melyikunkrol. Mindegy is. Megcsinalok mindent, amit mond, sot neha felvetem, hogy meg valamit kellene. Nem akarok haragot, mert csak par honapig vagyok itt, azt az idot viszont meg tudja keseriteni, ha akarja.
Mindig keves embertol fogadtam szivesen az erintest, olelest, attol a nehanytol, viszont nagyon jol esett. Igazabol mar otthon is eros jelei voltak annak, hogy oleleshianyom van, de miota itt vagyok, ez teljesen egyertelmuve valt. Itt ugyanis nehany tavozo vendegtol eltekinve senki nem erint meg es plane nem olelget. Nagyon hianyzik az emberi erintes.
Siras vege.
A bankosok figyelmebe. Nemreg nyitottam itt bankszamlat. Alap szamlam van, ami azt jelenti, hogy be tudok tenni penzt (ehhez kulon kis befizetos fuzetecsket kaptam, ami ki van toltve az adataimmal) meg automatabol kivenni, utalgatni, internetes bankolni. A kartyaval nem lehet fizetni, hitelkartyat nem lehet igenyelni a szamlahoz. Csekkfuzet sincs a szamlahoz. Mindezt havidij mentesen adjak, a penzkivet is ingyenes a sajat automatakbol. Az atutalasnak vannak dijai. Speciel otthonra majd 21£ elleneben tudok penzt kuldeni. Szerintem eleg barati.Itt nekem nem is kell egy mindntudo szamla, de bankban tartani a penzt megiscsak biztonsagosabb, mint a szobacskamban. Ez a csekkes dolog marha furcsa nekem. Egyaltalan nem tunik biztonsagosnak. Mikor az ember elvesz egy csekket, fogalma sem lehet, van-e mogotte fedezet, es engedelyezte e a kiallita, a kedvezmenyezett reszere a kifizetest. Szoval kicsit lutrinak tunik nekem, itt megis mukodik. A pent is erdekes modon szamoljak itt. Nem olyan a szamolo masina, mint otthon. Beutik, hogy milyen bankjegyeket tettek a muszerre, es a sulyat merik meg. Dobbenet. Azt nem tudom, hgy szurik ki, hogy mennyi szennyezodes van mar a bankjegyeken, meg hogy hinyzik egyik masiknak egy-egy darabkaja. Eddig nalam nem szamolt rosszul, de ha ugy lenne ugy is reklamalnek. A fonokom viszont rosszult szamolt egyszer, es 100 £ hianyzott a boritekombol. Mentem is hozza egybol, hogy acsi, hogy is van ez, es hat kene a maradek penz is. Nem ketelkedett benne, hogy igazat mondok. Otthon valoszinuleg a tavozas utan reklamaciot nem foigadunk el elvet leptetnek eletbe, es nem latnek egy fillert sem a hianyzo osszegbol. Persze otthon mar nem divat kp-ban fizetni. Talan nem is lehet mar.
Toltottel fel kepeket a www.yahoo.com/pdupli ala a Ventnor konyvtarba, es meg a heten fogok ismet. Letoltottem a kepeket a fenykepezomrol, amiket az oreg templomrol es a carisbrooki varrol csinaltam. Majd megirom, hogy mikor lehet nezelodni. :)
Rengeteg a tetovalt ember itt. Foleg a ferfiak vannak tele, de nokon is van.
Az ausztral blogokon szoktam olvasni, hogy ott sokszor nem szigeteltek a hazak, es befuj a szel, kiszokik a meleg meg ilyenek, es gyakori a feltetelezes, hogy ez azert van, mert ott alapvetoen meleg van. Nekem mas az elmeletem. Itt sem szigeteltek ugyanis a hazak. Az ausztralok azert nem szigetelnek, mert az “Ohazaban” sem szokas. Mondjuk epp par napja lattam, amikor kicsereltek a regi ablakot modern dulpa muanyagablakra egy hazon. Megindult valami fejlodes itt is.Legutobb a nadragvasarlasnal elfelejtettem irni, hogy itt harom szarhossz meretben lehet nadragot venni. Otthon mindig gond volt, hogy le kellett vagnom vagy vagatnom 10 centit a nadragok szaraibol, itt viszont a rovid szar pont jo.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hat az egyedullet meg öleleshiany erthetö. Szerintem a tv jo tud lenni, meg ha nem is erti az ember mit mondanak, de akkor is csak ingerforras. Megdöbbenve tapasztaltam viszont, hogy a nezettseged jelentösen visszaesett. Se Delkelet-Azsia, sem Brazilia nem kepviselteti magat. Meg az europai pontok is nagyreszt eltuntek. Mi törtent?

Névtelen írta...

Sajnos nem tudom megnézni a képeidet. Biztosasan jó a web címe?

Hayim Bacsi írta...

En sem latom a kepeket, pedig kivancsi lennek. Hayim

Encók írta...

A cim jo VOLT. Sajnos a yahoo ugy dontott, megszunteti a fenykepek tarolasat, igy a kapek most migralas alatt vannak, ezert nem elerhetoek. Amint meglesz az uj cim, kozzeteszem.
A blogon a kis terkep meg ugy van beallitva, hogy havonta ujrakezdi a szamolast. :)