2007. június 29., péntek

Az utobbi egy het

Tudom, kicsit eltuntem. Az oka a kovetkezo: Vettem egy egy hetes buszberletet, es igyekeztem kihasznalni. Ez nem nagyon sikerult, mert az egy het alatt 4 nap esett(szakadt) az eso. A maradek napokat kihasznaltam. Elso nap a sziget fovarosaba (megyeszekhely) mentem. Igazabol vasarolni akartam, mert par dolgot nem lehet beszerezni Ventnorban. Alapvetoen egy uj szoknya kellett volna, meg egy farmer. Nehany eve meg problema volt a ruhavasarlas, mert nem nagyon volt olyan nagy meret, ami nekem kellett. Most azert problema, mert szabastol fuggoen neha a 36-os szoknya vagy nadragmeret mar nagy. Szoval nem is sikerult ruhat vennem. Kajat viszont vettem egy kicsit, ami a szallodaban nincs, meg azt is felfedeztem, hogy hol arulnak turot. :) Bementem egy szamtech boltba is. Szerencsere nem volt nalam sok penz, mert talan azonnal veszek egy laptopot. Igy csak jol megneztem az arakat. Aztan itt a konyvtarban megneztem az otthoni arakat is, mert azert egy magyar billentyuzetu gep csak jobb lenne. (Mindenkeppen kell majd vennem valamit, mert az en regi gepemet a szuleimnek adtam.) A korulnezes eredmenye az lett, hogy majd otthon veszek gepet, mert ugyanannyiert itt egy picit roszabb gepet kapok. (Igaz Windows Vistaval.) Most azert lenne jo egy laptop, mert a szallodaban van wireless, barmikor hasznalhatnam, akkor irhatnam a blogot, amikor eppen eszembe jut valami, ami erdekes lehet, es nem kellene a fonokot nyaggatni, hogy le akarok tolteni kepeket a fenykepezomrol. Meg lenne tarhely, tolthetnek le zenet, kolcsonozhetnek filmeket, le tudnam jatszani oket. Ezt a negy honapot meg kibirom. :) Kozben (meg mindig Newportban) elmentem a Job Center Plusba, ami a helyi munkaugyi hivatal, es ott lehet angol TB szamot kerni. Nekem egyelore nem volt idopontom, es nem is a szamert mentem, hanem, hogy nezzek meg, jo-e a level, amit a fonokomtol kaptam, es ha igen, csinaljanak rola maguknak egy hiteles masolatot, mert nekem az eredetit fel kel adnom a Belugyminiszteriumba kuldeno pakkal. A level jo volt, masolat is keszult. Aztan nagy nehezen igazolvanykepet is sikerult magamrol csinalni, es a Belugyminiszteriumba is feladtam a munkavallalasi engedelyhez szukseges cuccokat par nappal a hatarido elott.

Masnap elmentem Sandownba, ami innen a masodik telepules. Busszal kb negyed ora. Sok erdekeset nem lattam. Az allatkertbe nem bentem be, mas nevezetesseg meg nincs. Illetve a tengerpartja nagyon szep. Aztan jott a negy nap eso.

Az utolso napon elmentem a sziget legnagyobb varosaba. Csodalkoztak rajta, miert akarok en oda menni, en meg azon, miert ne mennek. Hat mert semmi latnivalo nincs. Ezt fel ora alatt realizaltam, es atmentem Newportba (megyeszekhely) es onnan elkirandultam a carisbrooki varba, ami viszont kihagyhatatlan, ha az ember ezen a szigeten jar. A XI. szazadban epitettek eredetileg, az idok soran szamtalanszor atepitettek es bovitettek. Elso Karolyt itt tartottak fogva, es szaz eve Viktoria kiralyno legfiatalabb lanya meg lakhelyul hasznalta. Szoval jo allapotban van. Van egy kutja, ami 49 meter mely. A beleontott viznek 5 masodpercbe telik, mire belecsobban a kutban levobe. Ma mar van vezetekes viz, de ami az igazi erdekesseg, hogy a kutat szamarakkal uzemeltettek (sot ma is bemutato cellal). A csacsinak ot percebe telik, mire leengedi es felhuzza a vodrot. Aznap, mikor voltam, epp nem dolgoztak a csacsik. Az istaloban tudtam csak megnezni oket. Kb harom orat toltottem ott. Iszonyu eros szel fujt es hideg is volt, de megerte.

Vegul a masodik newporti latogatasomkor sikerult farmert is beszereznem.

Szerencsesen jottek ki a szabadnapjaim, mert az egy hetes berlet lejartaig ket napom volt.

Egyebkent en vagyok az egyatlen, akinek nincs fix szabadnapja, hanem akkor kapom meg, amikor eppen ugy latja jonak a fonok. Ez azert nem a legjobb, mert nem tudom tervezni. Mindig elozo nap kozli, hogy akkor masnap nem kell dolgoznom, es van, hogy este 9-kor szol.

Idokozben bankszamlat is nyitottam, mert megiscsak jobb helyen van ott a penz, mint a parnam alatt. :) Meg aztan, ha kell, tudok majd haza is kuldeni magamnak. (A szamlak attol meg jonnek, hogy nem lakom otthon.)

Ereztem, hogy a heti 20 £-os osszeg tarthatatlan. Foleg, ha turistaskodni is akarok. Marpedig akarok. Csak a kastelyban tobb, mint 40 £-ot koltottem el belepore, konyvre, kepeslapokra, emlektargyakra. Most kb. ugy allok, hogy ha 8 hetig semmire nem koltok, akkor jo vagyok. Kozelebb all a realaitashoz, ha a borravalot szemelem ki, mint elkoltheto osszeget. Valoszinuleg ezt is fogom tenni. Meg a fizumat azonnal berakom a bankba, ne legyen szem elott. :)

Vettem rendes fulhallgatot mikrofonnal, es megprobalok majd inkabb a konyvtarbol IP telefonalni, igy is csokkentve kicsit a telefonkoltsegeimet. Arra mar rajottem peldaul, hogy az angol mobilrol Magyarorszagra kuldott sms-ek csak ritkan erkeznek meg a cimzetthez, szoval arrol kuldeni penzkidobas. Sajnos a mgyar telefonrol kell, az meg nem olcso. De legalabb odaer.

Kerdeseket tovabbra is varok. ;)

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Really Amazing I could never believe in that