2007. szeptember 12., szerda

Aprosagok es almok

Osszeszedtem par aprosagot, amik egy bejegyzeshez kevesek onmagukban, de talan igy omlesztve megeri leirni oket.

Felismerem mar az apropenzeket. Na nem igy 3 es fel honap utan jutottam idaig, de mindig elfelejtettem irni, pedig nagyon megkonnyiti az eletem, hogy mar nem kell mindig papirpenzzel fizetnem, mert tul sokaig tart az aprot osszebogaraszni.

Erdekes volt szamomra, hogy itt a see you az altalanos elkoszonesi forma. See you later, see you tomorrow stb. Ha valakit mar kicsit ismertsz, annak see you, nem bye.

Otthoni tanulmanyaim alapjan kepzevarban voltam a college es university kozti kulonbsegek ugyeben. Otthon azt tanitjak, hogy a college az a foiskola. Hat nem. A college-ban a szakmai oktatas folyik erettsegi (A level exams) utan. Itt tanulnak a kerteszek, szakacsok, stb. Olyan, hogy foiskola, itt nincs. Vagyis nem valasztjak kulon az egyetemtol. Egyetem viszont lehet csak 3 eves is, ami ugye otthon fosuli. Bar most, hogy bolognai rendszer van Magyarorszagon, ezt mar nem merem biztosan allitani.

A gyumolcsok a nem kello mennyisegu napsutes miatt nem igazan finomak itt. Ez alol a bogyok, a kulonbozo berry-k jelentik a kivetelt. Itt peldaul fekete szeder no mindenutt. Mintha gyom lenne. En szoktam az ut menti bokrokrol szedni, de boltban ritkan latok, nem igazan megbecsult. Berry-s edessegek nalunk is gyakran vannak. Egyeb gyumolcsoket viszont foleg importalnak .

Azt tudtam, hogy az angolok inkabb a wisky-ben vannak otthon, nem borban, de hogy mennyire nincs itt kulturaja a borivasnak, az megdobbentett. Pedig sok bort isznak. Nalunk a vendegek gyakran fogyasztanak bort a vacsorahoz. A vorosbort egyaltalan nem hutik, sot a legfeleso polcokra teszik, igy gyakran 20-24 fokos, mikor felszolgaljak. A rose es a feherbor hutoban van, de azokat meg tulhutik. Borospohar ugyan van, de gyakran nem abban szolgaljak fel. Lattam mar koktelos poharban is bort az asztalra tenni. Azt meg hogy kulon feher es vorosboros pohar, azt meg vegkepp nem ismerik. Hiaba no, nem borivo nemzet.

Ha valamit erdemes Angliaban venni, az a ruha. Ha nem akciozzak, akkor kb ugyanannyiba kerul, mint otthon, akcioban meg fillerekert haza lehet vinni. A minoseg pedig jobb, mint otthon. Vettem is mar par cuccot.

Meg mindig nem szoktam meg a balra tarts-ot. Mielott atmegyek az uttesten mindenfele nezek, es hallgatozom. Dimbes-dombos videken ugyanis sokszor elobb hallom, mint latom a kozeledo autokat.

Es most az almok. Ket nagy almom, vagy celom van.
Az egyiket 12 eve dedelgetem, es eleg sok energiam fekszik benne. Nagyobb reszt nem rajtam mulik, megvalosul-e, de ha igen, nagyon boldog leszek. Legalabbis egy darabig. A masikon 5 eve dolgozom, es biztosan el tudom erni, de ha elerem, nem biztos, hogy boldog leszek. Ebben is sok energiam fekszik mar. Mindkettonel megvan az esely arra, hogy par ev mulva megbanom a dontesem. Mert hogy a ketto kozott donteni kell. Sajnos az egyik a masikat kizarja. Hat ezert vagyok bizonytalan abban, hogy megyek-e Ausztraliba.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Encok!

Mi a masik? Marmint terv. Au az egyik, de mi a masik??? :-))
Csak akkor aruld el, ha akarod! :-)
Ha mar tudnom kene a blogbol, akkor bocs a feledekenysegemert!

Minden jot Neked!

Csabi