2007. szeptember 1., szombat

Tulsuly

Nem az enyem. :) Az akkor lesz majd erdekes, mikor hazafele repulok. Valamikor hallottam a tv-ben, talan a BBC egyik adasaban, hogy az angolok fele tulsulyos. Addig is feltunt, hogy sokan vannak, de azota direkt figyelem. A megfigyeleseim pedig kb egybeesnek a tv-ben hallottakkal. Annyival egeszitenem ki, hogy az eloszlasa 70% no, 30% ferfi. Szoval a ferfiak nem nagyon valogathatnak. Merthogy nem csak az idosek es kozepkoruak kuzdenek sulyfelesleggel, hanem a fiatalok is szep szammal. A normal ruhaboltok itt 10-tol legalabb 20-as meretig tartanak ruhakat, otthoni mertek szertint ez 38-48. A 48 meglehetosen nagy meret. En meg alig kapok eleg kicsi ruhat magamra. :)

Mostanaban raszoktam az ananaszle-ivaszatra. Itt olyan lagy a viz, hogy nem nagyon tudom meginni magaban. Valamivel izesiteni kell, mert a hole is tobb asvanyi anyagot tartalmaz szerintem. Persze vitamin pezsgotablettakat meg mindig iszok, de hat az ananaszle megiscsak jobb. :) Otthon is szerettem, de ritkan engedtem meg magamnak. Inkabb narancslevet ittam. Itt viszont fura ize van a narancslenek... Egyebkent nem dragabb, mint otthon.

Letelt az elso harom honap. Ugy tunik igaz, hogy ezt kell tulelni, aztan mar konnyebb. Ernek igazsagtalansagok, ha nem is nap, mint nap, de azert gyakran. Mar nem veszem oket annyira a szivemre, mint az elejen. Latom ugyanis a veget. Tudom, hogy ket honap mulva mar nem leszek a szallodaban. A nyelvsuliba jelentkeztem, es befizettem egy kezdo osszeget, hogy lassak, komolyan is gondolom. (Ezzel ervenyes csak a jelentkezes.) Egyelore nem ert meg oda a penz, igy nem jelentkeztek vissza. Remelem, minden rendben lesz.

Aranyosak vagytok, hogy a nyelvtudasomat olyan szintre helyezitek, hogy az meg kell feleljen a kinti tanulmanyokhoz. :) A helyzet az, hogy a listeningem es a writingom nagyon gyenge. Ez utobbi egyenesen pocsek. Mondjuk nem is gyakoroltam soha. Szoval, ha visszjovok, mindenkeppen olyan helyre kell mennem, ahol van nyelvsuli is. Ha nem is kell majd a penzgyujtes alatt vegig suliba jarnom, par honap mindenkeppen kell majd.

Zs elkudte a sulija linkjet, ez uton is koszonom. Alaposan at fogom tanulmanyozni. :) Egy ev alatt tudnek itt osszeszedni annyi penzt, hogy belevaghassak a tanulovizummal valo kiutazasba. Szoval 2009 februarban kezdhetnek sulit kint. Vagyis elerheto, hogy a 35. szulinapomat mikulassityakban a tengerparton unnepeljem... Nagyon csabito...

Kommentekkel ne kimeljetek. :) (Tenyleg rengeteg erot adnak.)

2 megjegyzés:

krisz írta...

Szerintem kishitu vagy es nem tudod, hogy egyesek itt milyen nyelvtudassal rendelkeznek..(vagy inkabb nem rendelkeznek) Elsodleges celod inkabb legyen az, hogy szerezz eleg penzt es gyere mar!! Hidd el, a pastry cookhoz szerintem nem a writingodat fogjak nezni...

Névtelen írta...

Ha már így megemlítettél, ide írok, vannak új híreim. :)
Voltam a suliban, heti 3 nap, ennek nagyon örülök. A tanárok, manager-ek és mindenki nagyon jófej a suliban. Eszméletlen klassz a hozzállásuk az egészhez. Szóba került a diákigazolvány téma is, mint már említettem, sajna nem jár utazási kedvezmény a nemzetközi diákoknak. Viszont cserébe van idő arra a 20 óra munkára, mert ugye csak 3 nap az iskola.
Nyelvtudás: Konkrétan lehidaltam egy két emberke mennyire (semennyire) nem beszél angolul. Nem is igazán tudom, hogy fogják megérteni a tananyagot. Ha meggondolod magad, és ide Melbournebe jössz, majd segítek, én azidőtájt végzek (2009). Ha nem idejössz, akkor is, max mailben. :) Szóval:ÖNBIZALOM!!!! :)
Zs.